In het logoboek

In het logoboek

Wat is jouw favoriete logo? KRAGE nam deel aan het ‘Logo x Logo ll’ boekje van Roel Stavorinus. Hiervoor diende ik twee favoriete logo op te sturen: een eigen ontworpen logo én die van een collega-ontwerper. Totaal 66 ontwerpers worden uitgelicht met hun selectie in dit boek.

KRAGE koos voor het logo van Visueeltjes, het Nederlandse bedrijf dat staat voor visuele verslaglegging middels communicatie in metaforen en symbolen. Een manier om waardevolle informatie laagdrempelig te begrijpen en te delen. Een samengevoegd illustratief beeld van visueel en juweel dat associaties opwekt van een potlood in actie en van een sprankelende diamant die zijn waarde laat zien.

Als tweede logo heb ik het logo van Airbnb ingestuurd: één simpel beeld dat wel vijf associaties symboliseert. In één beeld zoveel vertellen, vind ik als ontwerper knap bedacht.

Bestel hier het boek ‘Logo x Logo ll’: Bol.com



MEER NIEUWS