deDansPunt

deDansPunt

Samen naar een nieuwe merkidentiteit

De Danspunt. is gestart in 2001 met een logo en zijn zo in de jaren uitgegroeid tot een merkidentiteit van 3 logo’s en maken door het jaar promotie voor hun 9 evenementen via Social Media en drukwerk. Ze zijn klaar om een professionele slag te maken en te kijken naar wie zij als organisatie zijn. KRAGE ontwikkelde een redesign van de huidige merkidentiteit met de balans tussen de herkenbaarheid van het oude logo en een vernieuwd ontwerp die aansluit bij de actuele mindset. Hiervoor starten we met een merk analyse waarin ik bevraag over de huidige situatie en welke communicatiemiddelen zij momenteel gebruiken. Hieruit volgt een opzet van de nodige veranderingen die we in een nieuw jasje kunnen steken.

De merkidentiteit dient het dansveld en één overkoepelende organisatie uit te stralen door de verschillende gekleurde vorm van cirkels bij de bedrijfsnaam. Het beeld- en tekstlogo ondersteunen elkaar. Er is een nieuw kleurenpalet gekozen en de groene cirkel is herkenbaar voor de bestaande doelgroep van het oudere logo. Daarnaast kan de simpelheid van het beeld associaties geven met dansopstelling, locaties, ontwikkeling van vorm en disciplines die samenkomen. Het complete logo oogt in evenwicht door het beeld- en tekstlogo gespiegeld gelijk zijn en samen een eenheid vormen. Om de complete merkidentiteit te bekijken klik hier.

Category
merkidentiteit