Rebranding. Hoe werkt dat?

Rebranding. Hoe werkt dat?

Als merkspecialist werk ik samen aan de rebranding voor deze organisatie die staat voor de amateurdans in Brabant. De laatste maand gaat in vóór de bekendmaking van het nieuwe gezicht op 17 januari 2020. Ik geef advies en draag zorg voor de nodige visuele communicatie. Zie de actiefoto: op de compleet vernieuwde website stellen we natuurlijk alle teamleden aan je voor. Hieronder lees je meer over de bedrijfsvoordelen van een complete merkidenteit en hoe de samenwerking voor een rebranding in zijn werking gaat.

ALLES IN ÉÉN STIJL

deDansPunt is een overkoepelende organisatie die de amateurkunst participatie wil vergroten en versterken in Brabant middels verschillende diensten. Zij zijn al 15 jaar actief en communiceren een huisstijl waar zij ooit mee zijn gestart. Nu is het moment gekomen dat zij uitgegroeid zijn en daar bewuster over willen nadenken. Tevens willen zij in alle interne en externe communicatie meer éénheid om duidelijk te maken aan publiek wat deDansPunt is en doet in Brabant.

WAT IS EEN MERKIDENTITEIT?

Een merkidentiteit bestaat uit verschillende lagen. Zie het fysiek als een mens die binnenin zijn normen en waarden draagt en dit aan de buitenkant weet uit te stralen met zijn gedrag, daden en stijling.

WAT KAN KRAGE HIERIN BETEKENEN?

Van binnen
Of de huidige merkidentiteit past bij de huidige professie, dienen we ons intern af te vragen wie we samen in het bedrijf zijn en waar we voor staan. We definiëren waarom het bedrijf überhaupt moet bestaan? Waarom zou een afnemer bij ons moeten komen? Deze komen vaak overeen met onze persoonlijke drijfveren. Deze kernlaag zorgt er ook voor dat een publiek zich wil verbinden met het bedrijf. Zijn er nog ambities om te behalen in de toekomst en waarom zijn deze zo belangrijk? En hoe verhouden gelijksoorten bedrijven zich ons? Uit deze merkanalyse komen de belangrijkste standpunten uit die het bedrijf samenvat. Dit is ons startpunt om de merkidentiteit verder te ontwikkelen.

Naar buiten
Vervolgens maken we een analyse over de huidige communicatie die zowel intern als extern wordt ervaren door de ontvanger en in hoeverre deze bij de overeengekomen definitie past. Dit definiëert ons gedrag en daden. We dienen opnieuw te organiseren hoe we communiceren: dit is de merkstrategie. Hoe willen we ervaren worden en wat hebben we te vertellen? Hieruit volgt een advies die we in samenwerking kunnen oppakken om de merkidentiteit aan te pakken.

Met de juiste stijling
De buitenste laag, is wat de ontvanger van ons leest, ziet en onthoud. Als merkspecialist zorg ik strategisch en visueel voor dat het bedrijf vertelt waar het voor staat. Het advies dat komt na een interne bedrijfsanalyse is een voorstel voor een aangepaste of vernieuwde merkidentiteit met daarin alle communicatiemiddelen die een nieuwe vormgeving krijgen. Er worden richtlijnen ontwikkeld voor vorm, positie en kleur om in de stijl te blijven met ons bedrijf. Enkele mogelijke oplossingen en richtlijnen om als merk te communiceren die ik versta onder brand support:

  • Merkstrategie: hoe gaan we als merk verder?
  • Aangepast of vernieuwd logodesign in te zetten op verschillende kanalen
  • Basis brandwebsite
  • Herontwerpen en vervangen van huidige communicatiemiddelen
  • E-mailmarketing middels Mailchimp
  • Handboek met logo- en huisstijl richtlijnen
  • Interne merkidentiteit implementatie
  • Uitzetten van Social Media
  • 24/7 brandsupport en advies

Weten waar uw kansen liggen om op te vallen als merk? Stuur mij gerust een bericht om samen een kop koffie te drinken: info@krage.nl

Geen reacties

Post a Comment