Koning Koffie logo

Koning Koffie logo

Bea van Herwijnen wil graag een merkidentiteit die past bij haar toekomstig koffiecafé Koning Koffie. Uit haar onderzoek blijkt dat de horeca van Dordrecht achterloopt en dat de binnenstad klaar is voor koffie van optimale smaak. Ze zoekt naar een pand om koffieliefhebbers aan te trekken waar men, naast een lekker bakje koffie, zich kan thuis voelen, kletsen en flexwerken. Kernwoorden zijn thuisomgeving en ambacht. Bea’s passie zit in het kiezen van koffiebonen tot aan het serveren van een kopje koffie. De smaak van koffie kan dan alleen optimaal worden ervaren.

Het beeld is ontstaan in een vorm studie en te bekijken wat allemaal mogelijk is met het basisidee kroon. De voorkeur ging uit naar een beeld dat de koffie en de smaak ervan wordt ervaren als ‘koninklijk’. De uitsnede van 2 koppen koffie, vormt de kroon. Het kussen in de kroon is in dit geval de ‘koffie’. Het beeld wekt enige oog illusie op, gezien de uitsnede van de kopjes niet vanaf het eerste ogenblik herkent kan worden.

Category
logo
MEER WERK